January 2019

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Powered by Sviesta Ciba

Previous 20

Jun. 30th, 2022

par skolotāja darba satura izmaiņām

"(..) nevienā [skolotāju] profesionalizācijas diskursā netiek runāts par jomu, par zinātni, par kaut kā mācīšanu, par priekšmetu. Runa ir par skolotāju un skolēnu noskaņu reflektēšanu un par procesu un klasvadības menedžmentu. (..) Tādējādi izglītības iestādes pārtop par sociālpedagoģiskām institūcijām, bet skolotāji - par pastāvīgās atgriezeniskās saitēs notvertiem, tukšai, ilgstošai refleksijai pakļautiem mācību mentoriem un sociālajiem darbiniekiem, kurus pašus jāuzrauga profesionāliem profesionalizācijas padomdevējiem un komunikācijas treneriem. (..)"
- - - -
Via: Līsmans Konrāds Pauls. Izglītība kā provokācija. / tulk. Raivis Bicevskis - Jāņa Rozes apgāds: Rīga, 2022., 44.-45. lpp.

Termins "lūzeris"

"(..) Termins "lūzeris" atvasināts no angļu "loser" - zaudētājs jeb neveiksminieks, kurš nav pratis realizēt sevi, izmantot dzīves piedāvātās iespējas. Pie vainas šeit ir ne tik daudz viņa viduvējās spējas un talanti, cik viņa nespēja saprast sociālo kontekstu jeb vidi un tajā valdošos noteikumus. Kā vēsta tēzaurs, literatūrā lūzeris "cenšas ieņemt to nišu, kas agrāk piederēja varonim, vēl agrāk kultūrvaronim."
Par lūzeri nekļūst tas, kurš piedzīvo zaudējumu vai neveiksmi - to piedzīvo jebkurš, tā ir eksistenciāla konstante, proti, dzīves sastāvdaļa. Par lūzeri kļūst tas, kurš:
1) atsakās uzņemties savu daļu atbildības par notikušo, tā vietā vainojot citus;
2) atsakās mācīties no situācijas, tā vietā spītīgi atkārtojot uzvedību, kura noveda pie negatīvām sekām, un papildina to ar narciskām aizsardzībām: neapzinātu izstumšanu, apzinātu noliegumu, pārspīlējumiem.
Lai zaudējuma gadījumā nekļūtu par lūzeri, ir jāatzīst pats zaudējuma fakts, jānovērtē tā objektīvie un subjektīvie iemesli. Balstoties uz šiem secinājumiem, jāizdara nepieciešamās korekcijas uztverē un uzvedībā, lai turpmāk izvairītos no situācijas atkārtošanās. Taču lūzeriem šādas paškritikas nav. Lai nekļūtu par lūzeri, ir jāsaglabā psiholoģiska elastība, cenšoties nevis pakārtot pasauli savam (kā izrādās!) kļūdainajam priekšstatam, bet gan mainīt priekšstatu uz adekvātāku un rīkoties saskaņā ar to. Bez šādas elastības nav iespējama personības attīstība. (..)"

(c) Vents Sīlis
Tags: ,

DELFI. "lovin'" ir apakšveļa brīvai, radošai un drosmīgai sievietei, ko atspoguļo arī vasaras kolekcijas iedvesmotāja un mūza – kolorītā Barbara Dzērve-Ozoliņa, kura pati vasaras sākumā apprecējās

Jun. 29th, 2022

vilkakraans: same!

Uz sevi spogulī.

Marija Mountainette: ja jums ir karsti, kāpēc vnk nebrauciet uz kalniem?

Es nezinu, kā viņam izdodas mani pierunāt uz šādām nevajadzīgām ciešanām, bet es pārstūmos pāri kalnam ar velo, lai tiktu uz blakuskalna trasēm, lai gan nedēļas nogalē strādās lifts. Nobraucu vien 2x (jo no mājām izlīdu vien pusdienlaikā), lai atkal stumtos atpakaļ (tas gan bija vieglāk, jo pēc tam var laist lejā pa citu trasi un tikt uz parasto gondolu).

Kalnos viss sāk ziedēt, man žēl, ka nav iespējams parādīt visu to skaistumu, kas visapkārt. Vienkārši eju un hujeju no laimes.

pēēēē

Visticamāk, pretīgākais dārza darbs ir pēc lietus mehāniski nolasīt Spānijas kailgliemežus. Maukas, sēž jau manās samtenēs un rij nost. Nekas, nekas, iesālīju, muahahahaha!
Tags:

Jun. 28th, 2022

Resnie hiphopa mākslinieki ir rieperi.

auksts gaiss pa kalna namiņa logu iekšā, orgasms laukā

skolotāja loma

"(..) tas, ka skolas, orientējoties tikai uz kompetencēm, nevis zināšanām, tikai uz pielietojamību, nevis saprašanu, pārvēršas par [pusaudžu] pieskatīšanas vietu, ir acīmredzami. Šai tendencei atbilst arī plaši pieprasītā skolotāja pārvērtība - no augstskolā izglītota eksperta viņš ir kļuvis par sociālpedagoģiski skolotu mentoru un pavadoni.

Ticību tam, ka individuālo talantu un dotumu attīstīšana ne tikai palīdz uzplaukt atsevišķam indivīdam, paverot iespējas darba tirgū, bet arī veicina ekonomikas konkurētspēju, aktuālo norišu gaismā parādās kā bīstama ilūzija arī cita iemesla dēļ. Digitalizācijas aizsāktais automatizācijas vilnis skar galvenokārt tieši tās profesijas, kurām šķita nepieciešama tikai augstākā kvalifikācija, un nu tās, izrādās, varēs racionalizācijas procesā likvidēt. "Viedie roboti" aizstāj nevis nekvalificētus strādniekus, mediķus, juristus, tulkus, matemātiķus, programmlīdzekļu inženierus, skolotājus, zinātniekus, žurnālistus, māksliniekus. Tāpēc cerības, ka labāka terciāra izglītība ilglaicīgi nodrošinās darba vietas, labklājību un sociālo stabilitāti, ir ja ne maldīgas, tad vismaz krietni pārspīlētas. Tikai tur, kur ir zemas akadēmiķu kvotas, - Šveicē, Austrijā un Vācijā, - arī akadēmiskā bezdarba līmenis ir zems. Visur, kur augstākās izglītības programmas pārgājušas uz īsāku studiju laiku, aug akadēmiskais prekariāts. Vienlaikus atkal pieaug pieprasījums pēc lēta darbaspēka rūpniecības un apkalpojošajā nozarē.
- - - -
Via: Līsmans Konrāds Pauls. Izglītība kā provokācija. / tulk. Raivis Bicevskis - Jāņa Rozes apgāds: Rīga, 2022., 44.-45. lpp.

viena no galvenajām futbola kluba atbalstītāja privilēģijām - pirms sezonas iet un pafanot par bandas trešo kreklu
kas ir ārpus kanona krāsām, pilnīgi brīva improvizācija

karoče
nē, nevienā momentā nav volfsburga vai senetjēna vai tereka
es jau veicu izpēti, viņiem ir daudz gaišāks zaļais
nu, tipa, mums ir "arābu zaļais", lai ko tas arī nenozīmētu
taču tādās krāsās it kā neviens āzijā nespēlē, al-ahly ir , teiksim, red-white, ja kāds nezināja
emirātu karogs, moš

izskatās svaigi un draivīgi



Viena no jautrākajām lietām nesen notikušajā Sankt-Pēterburgas bēdīgi slavenajā ekonomikas forumā bija tās spēcīgais video intro - ar galveno ideju "neskatieties, kas notiek apkārt, Krievija ir tilts starp austrumiem un rietumiem".

Tilts? Ķīnai un ASV ir ilgstošas savstarpēji izdevīgas ekonomiskas attiecības. Kāda ir Krievijas loma tajās? Japānai un ASV ir ilgstošas savstarpēji izdevīgas ekonomiskas attiecības. Kāda ir Krievijas loma tajās? Dienvidkorejai un ASV ir ilgstošas savstarpēji izdevīgas ekonomiskas attiecības. Kāda ir Krievijas loma tajās?
Emirātiem, Taivānai un Malaizijai ar ASV ir ilgstošas savstarpēji izdevīgas ekonomiskas attiecības. Kāda ir...

Respektīvi, Krievija cenšas sevi pozicionēt kā mediatoru starp divām pusēm. Tas ir lieliski, mēs arī vadājam nozāģētos kokus turp-šurp. Kas ir mediators (ne tas, kas ģitāras)? Subjekti A un B diršas savā starpā. Atnāk subjekts C, kas mēģina izvērtēt situāciju, atvēsināt iekarsušos prātus, un maksimāli pozitīvi atrisināt domstarpības.

Tad, nolādēts, šīs ir ģeniālākais kombo pasaulē. Kad A ar B nediršas, toties C iziet ārpus kontroles un hujārī visu sev apkārt. Tipa, it kā tiesnesis hokeja laukumā sāktu dedzināt skatītājus ar liesmu metēju. Tas ir vienkārši labākais priekšlikums, uz kuru, diemžēl, neparakstās Ķīna caur Tokajevu - "Kāds tilts? Mums viņu laikam nevajag? Visiem rokas asinīs? Par bipolāro pasauli? Psihiatrs pieņem no vieniem līdz astoņiem."

Šie skumji untermenšīgie wannabe elitāristi.

Abi mirušie bārdaiņi apmierināti gruzina viņsaulē...

Gudrākie muļķi apspriež dumjas idejas, vidusmēra muļķi apspriež gadījumus, bet dumji muļķi apspriež cilvēkus, kuri viņus par muļķiem uzskata.
P.S.
Ienāca prātā, ka pēdējā laikā, šķiet apzināti, ir tendence nonivelēt cilvēku spriestspēju, atsakoties no kritērijiem, kas senāk ļāva klasificēt "gudrs" vai "dumjš". Abi šie vārdi pamazām zūd no valodas aprites, jo "visi līdzvērtīgi" un "visi pelnījuši cieņu".
Tags:

Es: Tevi nevar laist pie plīts!
Viņš: Pārāk lielas pēdas?

Jun. 27th, 2022

Starp citu, pēdējais MotoGP Assenā bija ahujennijs ar vnk milzīgāko cherry on top pēdējā apļa pēdējā līkumā!

Vispār, ik pa laikam atceros par Marko Simončelli. Diemžēl, mēs nekad neuzzināsim, kā būtu, ja būtu. Es laikam arī vienmēr atcerēšos, ka ziņu par viņa nāvi man iekomentēja helvetica.

Esmu Robins Hujuds

diploms

"(..) Izglītības diplomi, kas sākotnēji pavēra iespējas tiem, kuri tādus varēja uzrādīt, apliecinot ievērojamus panākumus, zaudē savu funkciju, ja tādus saņem visi vai ļoti daudzi un rodas šaubas par šādi apzīmogoto panākumu un kvalifikāciju izcilību. Universitātes un augstskolas jau sen ir pārgājušas pie tā, ka formulē savas prasības un pārbauda studētgribētājus pēc. saviem kritērijiem - tātad vidējās izglītības diploms ir zaudējis savu vērtību: tas vairs nav garants, ka tā ieguvējs ir derīgs augstskolai. Šāda attīstība rāda, ka agrīnas specializācijas dēļ cieš vispārējās izglītības ideja; vēl vairāk - reālas akadēmiskās un profesionālās karjeras iespējas paveras tikai tiem, kuri var atauties sagatavošanas kursus iestājeksāmeniem un studiju maksu elitārās universitātēs. Visi pārējie nonāk akadēmiskā prekariātā. (..)"
- - - -
Via: Līsmans Konrāds Pauls. Izglītība kā provokācija. / tulk. Raivis Bicevskis - Jāņa Rozes apgāds: Rīga, 2022., 43.-44. lpp.

P.S.
Man no Somijas izglītības sistēmas tuvām aprindām stāstīja, ka pēdējos gados ne tikai strauji krītas Somijas rādītāji PISA reitingā, bet arī tikpat strauji pieaug pieprasījums pēc privātskolotājiem. Jo aizvien mazāk vidusskolu absolventu spēj bez papildus sagatavotības iestāties augstskolā. Mums gan tas nedraud, jo Latvijā augstskolās uzņem visus, kas spēj maksāt, pat tos, kurus armijā neņemtu.

sausa statistika, nekas cits

1772. gadā mežs klāja 46,7 % no Vidzemes guberņas, 1861. gadā - 40,5 %, 1887. gadā - 31,9 %. 1914. gadā ar mežu bija klāti vairs 26,8 % no Kurzemes un Vidzemes guberņu platības. 1923. gadā meži Latvijā bija 23% no valsts teritorijas. 1930. gadā - 27%, 2018. gadā - 52% no valsts teritorijas. Koksnes pieaugums šobrīd ir 16,5 milj. m3 gadā.
Tags: